Aandacht kan heel Biezonder zijn

Over Stichting Biezonder

Een ziekenhuisopname heeft veel impact op kinderen en ouders.
Ze moeten hun vertrouwde omgeving inruilen voor een ziekenhuisbed en het verkleint hun wereld tot de vier muren van het ziekenhuis.

De artsen en verpleegkundigen doen er alles aan om de juiste medische zorg te geven maar een “thuis” gevoel geven is moeilijk.
Als stichting willen wij er graag aan bijdragen dat een kind en zijn familie voor heel even, de ziekte kunnen vergeten.
Als je met iets, soms heel kleins, een lach op een kind zijn/haar gezicht of van de familie kan toveren is dat toch het mooiste wat er is!

In 2015 is de stichting opgericht ter nagedachtenis van een bijzonder meisje Tess.
Tess was een meisje met oa het syndroom van West maar voor de vele andere aandoeningen is nooit een diagnose gegeven.

Door haar complexiteit heeft ze vele maanden in het ziekenhuis gelegen. Tijdens deze periodes bleek dat de medische voorzieningen goed zijn maar wat extra aandacht voor ouder en kind  zeer wenselijk is. In haar korte leven heeft Tess gezorgd voor bijzondere momenten.

De kracht, levenslust en liefde die zij heeft uitgestraald heeft meerdere mensen geïnspireerd en is deze “biezondere” stichting opgericht.
Help ons deze “biezondere” momenten te creëren bij de zieke kinderen en hun ouders!

Stichting Biezonder is geheel afhankelijk van donaties van particulieren en bedrijven.