Aandacht kan heel Biezonder zijn

Stichting Biezonder is geheel afhankelijk van donaties van particulieren en bedrijven.

Het Bestuur

Het bestuur van Stichting Biezonder zet zich belangeloos in en wordt dus niet betaald voor hun werkzaamheden.

Sylvia Wijdieks

voorzitter

Ik ben Sylvia Wijdieks uit Moerkapelle. Getrouwd met Harry Wijdieks en trotse (zorg)moeder van Robin-Anne, Laura, Maud en Tess.

Tess is 16 augustus 2013 geboren en overleden op 11 februari 2015. Ze is geboren met verschillende aandoeningen maar een echte diagnose is nooit gesteld.

In haar korte leventje heeft ze ongeveer 8 maanden (± 235 dagen ) in het ziekenhuis gelegen. Gedurende deze opnames komt er als gezin zoveel op je af, dat deze periodes erg zwaar zijn geweest.

De Nederlandse zorg is goed geregeld en de artsen en verpleegkundigen doen er alles aan om de juiste medische zorg te geven maar een “thuis” gevoel geven is moeilijk.
Een stukje aandacht in deze moeilijke tijd, kan net dat beetje extra geven wat nodig is, om deze tijd dragelijker te maken.

Sanne van Ommeren

secretaris

Toen Sylvia over haar plannen voor een stichting vertelde, was ik meteen enthousiast en erg vereerd dat zij mij heeft gevraagd. Tess heeft altijd al een plekje in mijn hart gehad. Zij heeft, in haar korte leven, veel mensen geraakt.

Nu kunnen wij dit gevoel door zetten en haar kracht omzetten in iets moois.
Dat kleine lachje, dat ene knikje, een kleine verrassing het is zo fijn om dit te mogen doen. Niet alleen voor de kinderen, maar juist ook voor de ouders. Dat maakt dit werk erg biezonder!

Linda Olierook

penningmeester

Ik ben Linda Olierook uit Bleiswijk, getrouwd, moeder van twee zoons. Ik vind het mooi om mijn bijdrage te kunnen leveren aan stichting Biezonder en zo aan de kinderen en ouders in ziekenhuizen.

Meerdere jaren geleden vroeg mijn nicht Sylvia of ik wilde helpen bij de kerstontbijtjes in het Sophia kinderziekenhuis en van het een kwam het ander.
Ben gaan helpen bij activiteiten in het Kleine Heldenhuis en tijdens een bestuursvergadering kwam de functie van penningmeester vrij, welke goed bij mij past.

Ik help graag bij het organiseren van de mooie activiteiten en hou nu de financiën in de gaten. Het is fijn om de glimlach te zien op de gezichten van de ouders en kinderen.

Daniëlle Jenner

bestuurslid

Ik ben Daniëlle Jenner uit Zoetermeer, getrouwd, moeder en trots bestuurslid van deze mooie stichting.

Als goede vriendin van Sylvia heb ik van dichtbij gezien hoe moeilijk het voor een gezin is als één van de kinderen ernstig ziek is en langdurig in het ziekenhuis verblijft. Tijdens mijn bezoeken aan het ziekenhuis en tijdens de verschillende activiteiten die we hebben georganiseerd, heb ik gezien hoe fijn het voor een gezin is als er even dat beetje extra aandacht is. Een glimlach op het gezicht van een kind en de ouders, daar doe ik het voor. We hebben de afgelopen jaren dankzij diverse donateurs en giften al veel mooie dingen mogen doen en daar blijf ik graag een steentje aan bijdragen.

Marjolijn van Tol

bestuurslid

Ik ben Marjolijn van Tol uit Zevenhuizen. Ik zet mij graag in als vrijwilliger voor de Stichting Biezonder. Verder ben ik de trotse moeder van een samengesteld gezin met drie actieve jongens. In mijn vrije tijd probeer ik alles uit het leven te halen door leuke dingen te ondernemen met mijn gezin, familie en vrienden.

Als vriendin van onze voorzitter (Sylvia) heb ik van heel dichtbij ervaren dat het leven ook andere kanten kent. Na het verdriet gedeeld en de bijzondere momenten gevoeld te hebben bij de ziekteperiode en het overlijden van Tess, hebben wij met een prachtig team dit goede doel opgericht. Vol trots en inzet proberen wij een steentje bij te dragen door gezinnen en kinderen die in een soortgelijke situatie terecht zijn gekomen een steuntje in de rug te geven.